Kategorie: Izrael – jaro 2018

6.4. Páteční návrat

Budíček v pět ráno. Odjezd z Haify do Tel Avivu v 5.45. Vrácení auta na letišti v 8.00. Check in v 8.30. A k tomu musím napsat něco více 😉 Tak nejprve projdete první kontrolou, na které Vám zkontrolují pas, proberou s Vámi, co jste dělali v zemích, které máte v pasu uvedené (u mě je...

5.4. Čtvrtek v Nazaretu

Některé zážitky je zapotřebí prožít a vstřebat. Mezi ně patří i poslední den v Izraeli. Od Galilejského jezera jsme vyrazili do míst, které jsou nerozlučně spjaté s dětstvím a dospíváním Ježíše Krista.  Ze vzpomínek a prožitků vypadly všechny myšlenky na spory mezi Araby a Židy, na podivné hranice, které jsme museli nesčetněkrát přejet, na velké...

4.4. Středa v Galileji

4. 4. Středa v Galileji

Chodit po místech tak úzce spojených s životem Ježíše Krista, je samo o sobě něčím, co člověk prostě nemůže popisovat, ale musí zažít. Galilea je kouzelné místo, jezero obklopené zelení, kopečky a zákoutími, která vás vybízí k tomu zastavit se a jen tak být. Tiberias, Magdala, Kafarnaum a mnohé další jména jsem znala jen z...

Takové "obyčejné" úterý aneb co vše se dá zažít v Jerichu

3.4. Takové „obyčejné“ úterý aneb co vše se dá zažít v Jerichu

Tak hned ráno to byla pravá arabská snídaně. Tou začal další den v Izraeli. Od večera jsem se na ni těšila a mučila se hladem 😀 Na desátou (v tu dobu se tady snídá) jsme dorazily do malé restaurace, kde jsme včera využily WiFi a slíbily, že ráno dorazíme. Moje představa snídaně je za normálních...

2.4. Velikonoční pondělí v Palestině

Sedím a přemýšlím, co vlastně k dnešnímu dni napsat… Někdy jsou zážitky a pocity tak silné, že slova nestačí. Ráno jsme vyrazili prohlédnout si Hebron a moje přání bylo navštívit co nejvíce míst spojených s Abrahamem, kterého za svého praotce považuji Židé i Muslimové. Leč někdy je lepší, když se všechna přání nevyplní a člověk...

1.4. Apríl v Izraeli

Nevím jestli vědomě či nevědomě, ale včera si s naší trpělivosti a smyslem pro humor osud pěkně pohrál. Ráno jsme v dobré náladě vyrazili pro zabookované auto a s cca deseti kily na zádech prošly půlku Jeruzaléma. Vše to začalo tím, že nás navigace zavedla na úplně jiná místa, než jsme potřebovaly. Sice jsme se...

Zeď nářků, Izrael 2018

31.3. Bílá sobota v Jeruzalémě

Hodně přemýšlím nad tím, jaké dojmy ve mně zanechá „Svaté Město“. Na Starém městě o velikosti 1 x 1 km najdete ta nejposvátnější místa třech světových náboženství. Hrobka krále Davida a Zeď Nářků, Via Dolorosa, Chrám Sv. Hrobu a nekonečná řada kostelů všech odnoží křesťanství, Skalní dóm jakožto jeden ze symbolů islámu. . . Skoro...

30.3. Velký pátek v Izraeli

A jsme tady. Izrael. Země, ke které se vážou Velikonoce tak, jako k žádné jiné. Už před přistáním jsem zažila to nejpodivnější hlášení posádky: po vstupu do izraelského vzdušného prostoru se musí všichni připoutat a až do přistání nesmí vstát ze svých sedadel. . . Ale to bylo asi jediné překvapení, které jsem prozatím zažila....